Followers

Klik sini kalau sayang opah

Asam jawa sembuhkan luka jahitan

Saturday, November 27, 2010
t
gambar ihsan google

Petua ni opah dapat dari majalah. tapi tak tau lah keberkesanannya. kalau ada sesiapa yg penah cuba bgtaulah yek keberkesannya.

Bagi menyembuhkan luka jahitan bersalin dengan cepat, ambil seketul asam jawa dengan sedikit air. Campurkan dengan air panas. Biarkan sehingga suam sebelum membasuh tempat luka jahitan. Amalkan setiap kali mandi. Jahitan akan cepat kering.


Ubat gigi kurangkan kesan lecur

Thursday, November 25, 2010

Bagi melegakan rasa pedih dan mengelakkan tempat terkena percikan minyak panas daripada menggelembung, sapukan ubat gigi pada bahagian yang melecur. Ni opah selalu buat ni. Setakat ini alhamdulillah..

Bawang putih atasi tumit pecah

Tuesday, November 23, 2010
gambar amik dr google

Jika tumit kaki pecah mahupun merekah, tumbuk bawang putih hingga lumat. Tampalkan pada permukaan tumit yang merekah tersebut. Hasilnya, tumit anda akan kelihatan cantik dan bersih. Cubalah.

Atasi masalah mulut berbau

Tuesday, November 16, 2010
Petua ni bagus bg sesapa yg ada masalah mulut berbau. kesian tau sebab org mulut berbau ni kekdg x tau dia ada masalah ni.

Bagi mengatasi masalah mulut berbau, kumurkan mulut dengan garam setiap kali selepas makan. Cubalah..

Merawat cirit birit

Monday, November 15, 2010
Kalau korang  mengalami gejala cirit-birit, rendamkan sedikit teh tanpa gula. Biarkan sejuk sekejap pastu minum lah. insya allah mujarab.. 

dah penah try n mmg berkesan tau.. 

Menghilangkan bisul

Sunday, November 14, 2010
Orang kata bisul tu berpunca dari darah kotor. Bila keluar bisul tu maksudnya kan kita tgh keluarkan darah kotor tu laa..

Bagi yang mengalami masalah bisul di kepala, ramaskan pucuk ubi keledek di telapak tangan. Letakkan di bahagian bisul tersebut. Insya-Allah, mujarab.

Santan lembutkan rambut

Saturday, November 13, 2010
Ni petua pertama opah. rasanya ramai yg dh tau kot. takpe lah opah nak bagitau gak muekeke..

Untuk mendapatkan rambut yang lembut, campurkan santan dengan asam jawa. Kacau campuran tersebut sehingga sebati dan sapukan ke rambut. Biarkan selama 10 hingga 20 minit. Kemudian bilas dengan air bersih.

Salam perkenalan dari Opah Stylo

Friday, November 12, 2010
Ini adalah entry pertama opah.. diharap dpt tunjuk ajar dari anak2 n adik2 yg lebih stylo dari opah esp bab2 coding n yg canggih manggih ni :). Nantikan posting2 mengancam dari opah yer

Tinggal le link korang